marți, 3 aprilie 2012

Meserie de cerșetor

Sunt peste tot, oameni ai străzii. Cei ce au avut nenorocul de a se naște în familii nevoiașe, sau care au fost ruinați din ambiție proprie. Nu e cazul sa ii judecam ca nu știm cum au ajuns acolo, iar dacă poți sa ii ajuți cumva o faci - nu pentru ca neapărat iți vei șlefui calea spre rai (LOL), ci pentru ca ai o conștiință și o rațiune care iți spune ca e bine sa îți ajuți semenii nevoiași. Din păcate de multe ori, în spatele nenorociților de la colțul străzilor stau adevărate bande de mafioți care fac o avere enorma din aceasta afacere. Eu m-am învățat minte și nu mai dau cerșetorilor nici un ban de când am văzut cum o bătrânică este ridicata de la postul de zi cu zi de un individ. In schimb m-a păcalit destul de ușor o femeie care se milogea sa o ajut pe ea si încă o individa, cu un bilet de autobuz ca sa ajungă la urgențe. Nici faptul ca tipele se îndreptau într-o direcție opusa celei ce ducea spre stația de autobuz, nici faptul ca biletele trebuiau cumpărate de la chioșcuri, care iarăși, nu erau prin zona nu mi-au dat de bănuit ca impostoarele profitau de cei ce ii întâlneau pentru a le cere ajutor. Pe principiu "Fa bine și nu cerceta" m-am ușurat de 5 lei cat ai zice peste(2 pachete de 200 de g de pernuțe VIVA!!!). Si toate astea, ca azi, când ieșeam de la servici (deci în aceeași zona) dau din nou peste plângăcioasa care ma ruga sa ii dau bani pentru un bilet, ghiciți pentru ce? Sa ajungă la urgențe!!! WTF woman? Aceeași placa? Deja aveam 2 lei în mana și socoteam dacă ii ajung de bilet, când mi-am dat seama ca ii cunosc fața și mi-am amintit de episodul trecut. I-am zis ca nu am, am lăsat-o bocind (sau jucând teatru) și am plecat totuși cu o urma de îndoiala în inima. Sunt sigura, ca sunt și cerșetori adevărați..cei care într-adevăr cerșesc pentru ca nu au alta soluție și pentru care și cei 10 bani care ii arunci cu nepăsare înseamna mult. Dar din păcate nu poți deosebi și fie cazi prada unei scamatorii de genul acestea, fie pleci cu remușcarea de a fi refuzat un nevoiaș.

Un comentariu:

  1. Cred ca te cisteste Cartarescu:
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-negustorii-de-umanitate-975452.html

    RăspundețiȘtergere