luni, 13 februarie 2012

Nevoia irezistibila de a minti

Nu am putut sa nu remarc tendinta unor oameni de a minti. Oricine minte macar odata in viata lui, sau, citandu-l pe "House": "Everybody lies". O minciunica acolo nevinovata pentru a scapa de nu mai stiu ce situatii penibile, da e evita situatii inconfortabile sau pentru a inflori un zvon pentru a il face sa sune mai interesant sunt lucruri pe care le trecem cu vederea sau chiar nici nu le observam. Insa, sunt oameni care mint din placere, din obisnuita sau nu mai stiu din ce motiv, dar o fac cu atata maiestrie, continuu si chiar fara absolut nici un motiv. Nu am neaparat o problema cu ei, dar as vrea sa stiu de ce fac chestia asta. Cel mai mult mi s-a intiparit in minte cazul cu fostii proprietari ai casei unde stau eu. Cand am mers sa vad apartamentul, femeia vorbea incontinuu... prin urmare nu i-am dat importanta la ce spunea. Insa primul detaliu l-am observat cand veni vorba de apartamentul pe care voiau ei sa il cumpere ulterior. Dupa ce au povestit cum deja pusese mai demult ochii pe un apartament chiar in aceeasi zona, ca sa nu mute copii de la scoala, agentul de vanzari care ne insotea, l-a intrebat pe barbat daca au apelat la serviciile unui agent imobiliar, in timp de barbatul spunea ca au gasit fara agent, sotia lui imi povestea la alt capat de masa ca au platit avans la un agent 500 de euro ca sa tina apartamentul nevandut, pana reusesc sa stranga ei toti banii. Ca si-au cumparat apartament in alt capat de oras si au reusit sa imi elibereze apartamentul meu abia dupa 3 luni, e alta poveste. Dar intrebarea mea era, de ce sa ma abureasca cu povesti despre apartamentul fantoma, despre cat de mult le place zona bla bla bla. Deja isi vanduse apartamentul, nu mai era nevoie de reclama. Oare chiar ma interesa? Poate fi o manie, cum e cleptomania de exemplu, unii fura, altii mint.
Au mai fost, dar nu le-am dat atat de mult atentie cat ultimului porumbel scos de soacra proprietarului de data asta. Cand s-au mutat mai ramasese niste lucruri pe care trebuiau sa le ia, printre care si un scaun jerpelit si vechi, care probabil a slujit pe post de suport prin balcon pentru ceva. Tanti ca sa justifice ca scoate tot ce se putea lua din apartament (nu as fi avut eu nevoie de rablele alea) imi zice: "Vai asta e scaunul de pe care mananca aia mica si acum nici nu vrea sa mai manance pan nu i se aduce scaunul preferat. Hi hi hi" (facepalm).

2 comentarii:

  1. vaiii...cunosc genul...
    1.agentii imobiliari sunt cei mai mari mincinosi...faza tipica: in timp ce-ti arata un apartament mai suna cica " un potential client" si ca trebuie sa te hotarasti repede ca mai sunt nush cati clienti pentru apartamentul ala...
    2. chiar daca mi-a fost teama sa nu dau peste proprietari-vanzatori tineri...ca astia cica ar fi smecheri si te-ar putea pacali...surpriza...nu e asa...tocmai cei de varsta 50-60 ani sunt niste nesimtiti...am patit-o...m-au lasat cu niste datorii la intretinere pe care au refuzat sa le plateasca...stiu am gresit eu ca nu mi-am luat masuri de precautie...insa nu te astepti de la cineva cu o varsta respectabila, care numai nu ma pupa cand ma vedea, sa patesti asa ceva...
    3.este cunoscut "aranjamentul" intre agentii imobiliari si proprietarii vanzatori de apartamente? daca nu, vi-l dezvalui eu...exista mereu o intelegere intre cele doua parti, daca agentul reuseste sa vanda apartamentul respectiv la un pret mai mare decat normal...va primi de la proprietar o suma destul de consistenta din acea tranzactie...deci daca pretul unui apart este de 55.000 euro de exemplu...in mod sigur o parte din banii achitati proprietarului, cam 5.000 euro se intorc la agentul imobiliar...stiu asta din surse sigure...foarte sigure...
    4.Sfat:negociati la sange pretul unui imobil...chiar daca va place foarte mult si doriti neaparat sa-l luati..nu lasati sa se vada lucrul asta...si proprietarii sunt interesati sa vanda...dar daca simt ca pot mentine pretul..o vor face...Chiar daca , teoretic, agentii imobiliari ar trebui sa va consilieze si sa va sustina pe dvs, pt ca teoretic dvs. ii platiti..ei n-o fac..sunt de partea proprietarilor mereu...tocmai pt ca urmeaza sa primeasca o suma mai mare de bani de la acestia, decat cea care le-o platiti dvs.
    5. Nu mai continui..ca deja m-am aprins amintindu-mi prin ce am trecut...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O da!!!!...agentii imobiliari au "calitatea" de mincinos trecuta la requirements in fisa postului. Eu vorbesc de oameni simpli, care nu se simt bine probabil pana nu plaseaza o minciuna doar ca se simt ei bine...sa ii vedeti cand is doi cum mint la unison... incredibil.

      Ștergere