luni, 5 decembrie 2011

Tovarasa, WTF?

Republica din stanga Prutului e o tara in care matriarhatul infloreste pe zi ce trece. Pai cum sa nu daca jumatatea masculina ii la "zarabotca"(plecati sa castige bani in alta parte decat tara de origine). Si acest aspect se vede de multe ori imediat ce ai intrat in una din vami. In particular cea de la Sculeni, pe unde merg eu de obicei in vizita la ai mei.
Cum ajunge maxitaxi in vama moldoveneasca, intra o politista tinerica, blonda, ochi albastri de rusoaica, cu parul lung prins intr-o parte, inalta peste 170, plus inca 10 cm de la tocul cui (sa mor eu daca inteleg cum sta in aia toata ziua), cu basca de politist de frontiera indesata pe o parte.( Achmed, stai! Nu iti fa bagajele inca, citeste cateva randuri mai jos inainte :P )

"Pregatit(z)i pasapoart(z)ele pentru control si nu iesiti din rut(z)iera(adic maxi taxi)" zice domnita si trece pe la fiecare sa stranga actele...t(z) -combinatia asta suna ca un t mai spre ţ, dar mai moale.
Ma gandesc eu: daca domnisoara politista , da peste un infractor in vama...cum il prinde daca ala o ia la fuga? Poate il impusca...dar nu stiu cat de usor nimeresti tragaciul cu manichiura facuta cu gel de vre-o 3-4 cm lungime.
La intrebarea de mai sus, am gasit raspunsul chiar eu singura, in momentul in care a inceput controlul vamal. Personalul vamal era defapt o vamesa. O duduie la cam vre-o 50 de ani, cu parul scurt carliontat, vopsit negru cu radacini grizonate, la vre-o 80-90 poate chiar 100 de kile care urca si ea repede in masina cu mainele in sholduri si aere de tovarasa si se uita urat la oameni.
"Taaaak (adic deci), avem sheva de declarat? arme, droguri, tigari?" intraba duduia pe un ton sobru. Pai numai tonul aleia te face sa nu mai vrei sa fugi daca esti infractorul cu pricina.
Cineva s-a gasit sa comenteze la remarca tovarasei : "Nu avem, ca nu e avantajos sa aducem din Romania in Moldova droguri si arme. Noi le ducem invers." Se pare ca tovarasei nu i-a placut gluma si a strigat aproape: "Tat lumea cu bagajele prin sala!" Ataaat. Asta e fraza de care se teme toata lumea din "rutiera". Nu ca ar fi cine stie ce control..dar se perde timp pretios petru verificat borcane goale si studentii ajung acasa destul de tarziu.
Pana la urma ne-am conformat toti , am luat bagajele si am mers in sala unde se face controlul vamal. Intram cate unu,iar inauntru tovarasa facea harakiri la bagaje. Am intrat si eu cu mainele in buzunare.
"Unde is bagajele?" ma intraba.
"Nu am bagaje. Doar geanta de mana" ii raspund.
"Deschide geanta sa vad" imi zice si incepe sa imi rascoleasca prin poseta.
"Tovarasa, WTF?" ma gandesc eu...sincer imi statea pe limba...dar recunosc ca nu am avut curajul.

Intr-un final am scapat toti teferi din mana tovarasei. Era sa plecam si fara pasapoarte. Noroc ca a vazut-o soferul pe politista alergand pe tocuri din urma noastra si fluturand pasapoartele.
Totul ii sub control sigur la granita de vest.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu