miercuri, 26 octombrie 2011

The King's Speech, varianta romaneasca.

Astazi a avut loc un eveniment ...multi ar zice istoric. Eu zic doar asa de avengura. The King's Speech, varianta romaneasca.
Am citit prin multe comentarii, articole si posturi pareri impartite: pro si contra "bosorogului" care isi spune rege. Multi il acuza ca si-a abandonat poporul, ca l-a tradat, ca nu a mers mai departe langa Antonescu si ca a favorizat partidul comunist sa preia puterea in Romania.
Cu toate ca istoria nu se face cu "daca", am sa incerc sa plasez totusi unul la un moment dat: DACA regele l-ar fi lasat pe Antonescu sa isi duca treaba pana la sfarsit si ar fi mers in coalita hitlerista, Romania orcum ajungea in mainele comunistilor, si nu a celor autohtoni ci a rusilor.


Ce s-ar fi intamplat daca rusii flmanzi si turbati de victoria razboiului ar fi navalit pe teritoriul Romaniei, inca aliat al Axei? Familia regala cel mai probabil ar fi avut soarta familiei tariste, iar tara  - soarta tarilor baltice in cel mai bun caz. Avand in vedere ca se cunoaste cum si-au manifestat comunistii puterea in tarile ocupate am putea lejer sa facem un scurt scenariu: popor dezbinat si deportat prin siberia, rusi relocati in toata Romania( nu numai Basarabia) amestecati cu natiunea romana, jumatate din poporul roman impuscat (ca nu l-a costat mai nimic pe Stalin sa impuste si sa omoare prin infomitare jumatate din populatia Ucrainei ca sa ii invete minte ca nu e bine sa te opui lui Tatuca), Romania ca tara incadrata in URSS ca si a 16-cea republica, am fi vorbit toti limba "moldoveneasca" , cartile ar fi fost publicate in chirilica iar majoritatea ar fi purtat nume de Oleg, Igor, Sasha etc. Astazi am fi ajuns un fel de Ucraina, doar cu mai multe teritorii lipsa si cu vre-o armata 15 sau 16 infipta in vre-o regiune autohtona draqu stie cum s-ar fi numit.Parca seamana cu ceva scenariul asta. Ah da! Basarabia. Si sincer nu vad eu Romania sa se fi luptat pentru mai mult, sa ajunga ca tarile Baltice dupa ce au iesit din URSS.
Asa ca ar fi cazul sa va opriti din blamat Regele. Oricum nu avea nici o sansa monarhia inconjurata de republici ai blocului comunist. Poate ca e timpul sa ne impacam cu Regele si sa impacam si Regele cu Romania. Ca altul nu o sa mai fie. Amin.

3 comentarii:

  1. Da, regele a tradat interesul meu. Daca nu abdica, puteam merge azi la chisinau fara viza!

    RăspundețiȘtergere
  2. ei...interesant scenariu...si de ce nu a facut la fel ca si in Ucraina Stalin cu Romania??Ca doar nu cred ca Ucraina a luptat alaturi de Hitler impotriva lui si de asta i-a impuscat si infometat.Si nu cred ca era prieten cu Ghorghiu Dej(simpotriva..am auzit variante ca pe Dej rusii l-au anihilat).Sunt mult prea multi de daca..eu doar spun asa ..ai renuntat la tron...ai renuntat la tot...nu mai faci pe martiru pe la tv..maritiri sunt aia care au luptat si poate chiar murit pt libertate...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca nu iti place exeplul cu Ucraina, i-al pe ala al Germaniei de Est. Nu cred ca face regele pe martirul..dar sincer acu..ai muri tu pentru tara la 18 ani? Eu nu.

    RăspundețiȘtergere