miercuri, 3 august 2011

Cetateanul nemultumit: Si cu uleiul ce fac?

Mai pan acu cativa ani, aveam un obicei prost de a arunca uleiul rezidual in canalizare, practica destul de frecventa prin bucatariile romanesti. Pana mi-am dat eu seama ca mama mea de fapt il colecta si il depozita in niste borcane, am mai vazut un documentar la tv cum ca acesta polueaza cam un milion de litri de apa, la un litru de ulei varsat aiurea pe canal.
De atunci, cetatean eco ce ma doream a fi, am inceput si eu sa colectez rezidul de ulei in borcane. Doar ca la un moment dat, cand aveam cam vre-o 5 borcanele de un litru pline cu ulei in balcon, a aparut intrebarea: si cu uleiul ce fac?
Am dat un search pe google: centre de colectare a uleiului folosit. Daca prin Bucuresti am descoperit cel putin un centru (si parca prin Resita mai era unu) in restul tarii canci. Singura solutie ar fi sa adun timp de un an uleiul, iar cand am destul sa imi fac curaj, sa urc in tren pana in capitala sa duc uleiul....Cam sofisticata cale. Dar ce sa fac? Poate sa ii scriu o scrisoare domnului primar Nichita? Sunt sigura ca scrisoarea mea va ajunge prin vre-un sertar secretarial si cam atat. Poate cineva sa imi spuna unde pot sa trimit o cerere sau eventual unde sa merg? Dar cand imi amintesc ce viteza de finalizare au proiectele incepute de primar mai ca imi vine sa cred ca nu apuc in viata asta sa vad si eu un centru de colectare in Iasi. Apoi mi-am mai amintit de o persoana "verde" Cernea Remus. Dumnealui pe unde e? Ce face? Sau s-a pus pe hibernat pana la urmatoarele alegeri?
Pana una alta, am sa incerc sa trimit niste scrisori , emailuri si sa imi imbogatesc colectia de borcane cu ulei din balcon..pote imi iau o cisterna pana la urma.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu